ŠPECIALISTI V ODBORE DIAGNOSTIKY A OPRÁV
VYSOKOTLAKOVÝCH VSTREKOVACÍCH SYSTÉMOV NAFTY

Kontakty

TSA, s.r.o., Slavkovská 36
060 01 Kežmarok
 

Telefón

052 452 5271
0911 904 975
0911 868 680

E-mail

tsa.robo@mail.t-com.sk
tsa.odbyt@stonline.sk

 

www.tsa-kk.sk

Palivové (naftové) filtre systémov common rail DELPHI

Originálne filtre a vložky filtrov DELPHI systémov COMMON RAIL.
Spoločnosť Delphi má viac než 60ročnú skúsenosť ako vedúci výrobca vstrekovacích systémov nafty (CAV, Condiesel, Rotodiesel, Lucas, Delphi). Tieto skúsenosti boli získané pri výrobe vyspelých produktov a boli použité aj pre ponuku v aftermarkete (predaji náhradných dielov). Všetky tieto skúsenosti boli viac než využité pri vývoji systémov common rail Delphi a pri návrhu filtračných sústav pre tieto systémy.

Čo je COMMON RAIL?

Common rail je prevratná technológia vysokotlakového vstrekovania nafty, ktorá umožňuje dosahovať vyšších výkonov, nižšej hlučnosti dieselových motorov pri súčastnom neustálom zlepšovaní emisií týchto motorov. Systém common rail umožňuje rozdeliť dávkovanie paliva do predvstrekov (znižujú hlučnosť), hlavných vstrekov a dodatočných vstrekov paliva (znižujú emisie).
Systém common rail zaraďuje vznetové motory na úroveň motorov benzínových pri zachovaní výhody nižšej spotreby a lepšieho priebehu krútiaceho momentu.
Vznetový motor so systémom common rail využíva konštantného tlaku paliva v spoločnom rozvode (raile), pričom je vstrekovanie paliva dokonale kontrolované radou elektronických súčiastok na čele s riadiacou jednotkou vstrekovania.
Spoločnosť Delphi vyrába vstrekovacie systémy common rail pre radu svetových výrobcov vozidiel a motorov a dodáva tiež komponenty týchto systémov na čele s filtrami paliva do aftermarketu. Kvalita všetkých týchto produktov je založená na kvalite dodávok do prvovýroby.

Systém COMMON RAL sa skladá z týchto komponentov:

* vysokotlakového čerpadla s regulátorom tlaku a vstupným škrtiacim ventilom
* vysokotlakového zásobníka nafty so senzorom tlaku a regulačným ventilom
* vstrekovačov, ktoré veľmi rýchlo a precízne rozprašujú naftu do valcov
* kontrolné jednotky vstrekovania paliva (ŘJ, ECU), "mozgu" systémov common rail. Táto jednotka získava informácie od senzorov (snímačov) a kalkuluje dodávku paliva v rôznych režimoch chodu motora a monitoruje spaľovací proces, pričom prípadne upravuje dávkovanie podľa podmienok spaľovania a podmienok zaťažovania motora.
* piate, avšak veľmi dôležité komponenty systému, bez ktorého by systémy common rail neboli vôbec schopné fungovať, FILTRA paliva. Z dôvodu potreby vysoké čistoty nafty vstupujúcej do systému common rail (veľmi malé vstrekovacie otvory trysiek a veľmi malé výrobné tolerancie všetkých pohyblivých súčastí čerpadiel a vstrekovačov) boly vyvinuté filtre paliva s pórozitou 2 až 5 mikrónov, ktoré zaistia správnu funkciu systémov common rail.
Efektívna úprava paliva filtráciou (zachytením nečistôt, zachytením vody)je dôležitá pre správnu a bezchybnú funkciu systémov common rail.
** Nečistoty, voda a ďalšie druhy kontaminantov majú na komponenty systémov common rail DEŠTRUKTÍVNY účinok. Výsledkom týchto deštruktívnych účinkov je potom vysoký účet v servise za opravu či výmenu týchto komponentov. Tiež sa znižuje životnosť motora alebo bývajú súčasti motora zasiahnuté a poškodené.
** Stačí iba 5 gramov nečistôt v palive (o priemere 5 až 20 mikrometrov) a môže byť kompletne vydrené vysokotlakové čerpadlo, potom motor zhasína a zle štartuje. Pre systémy common rail stačí množstvo aj menšie a škody sú oveľa väčšie, bývajú zasiahnuté aj vstrekovače.
** V zime má vosk (parafin) obsiahnutý v letnej nafte tendenciu upchávať úzke miesta palivového systému (predovšetkým filter paliva). Filtre systémov common rail DELPHI sú proti tomuto efektu chránené patentovanou recirkuláciou paliva. POZOR !!! Toto riešenie nenájdete u žiadnych neoriginálnych napodobeninách, dodávaných hoci aj so zvučnými značkami.
** Efekt aj malého množstva vody primiešaného do nafty je značný - skorodujú komponenty systémov, derú sa, opotrebujú sa. Totálne zničenie systémov v cene niekoľko tisíc € nie je výnimkou.
AKTUÁLNA PONUKA FILTROV PALIVA SYSTÉMOV COMMON RAIL(DODÁVKA DO PRVOVÝROBY, ORIGINÁLY) Pozn. Je pravidlom, že systémy common rail sú sprevádzané filtrami paliva rovnakého výrobcu, rovnakej značky, ale existujú aj výnimky. Preto v následujúcom zozname sa zmieňujeme aj výrobcoch systémov common rail, aby nedošlo k nedorozumeniu (príklad - motory 1,6HDI majú systém common rail BOSCH a palivový filter DELPHI).
HDF907 (2001--->)
NISSAN Micra 1,5 dCi (65 a 82 koní)
NISSAN Almera 1,5 dCi (82 koní)
RENAULT Clio 1,5 dCi (55, 65, 80 a 100 koní)
RENAULT Kangoo 1,5 dCi (55, 65 a 80 koní)
SUZUKI Jimny 1,5 DDiS (65 koní)
HDF913 (2001--->)
RENAULT Thalia 1,5 dCi (65 koní)
HDF915 (2002--->)
RENAULT Megane 1,5 dCi (80 koní)
RENAULT Scenic II 1,5 dCi (80 a 100 koní)
HDF941 (2005--->)
RENAULT Clio 1,5 dCi (55, 65, 80 a 100 koní)
RENAULT Kangoo 1,5 dCi (55, 65 a 80 koní)
RENAULT Thalia 1,5 dCi (65 a 80 koní)
HDF943 (2005--->)
RENAULT Megane 1,5 dCi (80 koní)
RENAULT Scenic 1,5 dCi (80 a 100 koní)
HDF924 (2001--->)
FORD Focus Mk1 1,8 TDCi (115 koní)
FORD Focus Mk2 1,8 TDCi (100 a 115 koní)
FORD Mondeo 2,0 a 2,2 TDCi (115, 130 a 155 koní)
FORD Transit Connect a Tourneo Connect 1,8 TDCi (90 koní)
KIA Carnival a Sedona 2,9 CDTD a CDTR (145 kní)
HYUNDAI Terracan 2,9 CRTD a CDTD 4WD a 2WD (149 koní)
SSANGYONG Rexton 2,7 Xdi (165 koní, 2004--->)
SSANGYONG Rodius 2,7 Xdi (165 koní, 2004--->)
SSANGYONG Kyron 2,0 a 2,7 Xdi (2004--->)
SSANGYONG Actyon a Actyon Sports 2,0 Xdi (2005--->)
JAGUAR 2,0 a 2,2 D (130 a 150 koní)
HDF939 (dodává sa k systému common rail BOSCH i DELPHI)
CITROEN C3 a Pluriel 1,4 HDi 16V (90 koní)
CITROEN C4 1,6 HDi 16V (92 a 110 koní)
CITOEN C5 1,6 HDi 16V (110 koní)
CITROEN Xsara Picasso 1,6 HDi 16V (110 koní)
FORD C-Max 1,6 TDCi (109 koní)
MAZDA 3 1,6 Di (109 koní)
PEUGEOT 206 1,6 HDi (110 koní)
PEUGEOT 307 1,6 HDi (110 koní)
PEUGEOT 407 1,6 HDi (110 koní)
HDF920 (filtračná vložka, so systémom common rail Bosch)
RENAULT Master 2,2 dCi
RENAULT Trafic 1,9 dCi
NISSAN Primastar 1,9 dCi
NISSAN Interstar 2,2 dCi
OPEL Movano 2,2CDTi
OPEL Vivaro 1,9 CDTi
VOLVO S40 1,6 D (110 koní)
HDF944
RENAULT Modus 1,5 dCi (65 a 80 koní)
HDF928 (so systémom common rail SIEMENS VDO)
JAGUAR S-type 2,7 D (V6, 207 koní)
HDF925 (2003 až 2004)
SSANGYONG Rexton 2,7 Xdi
HDF929 (so systémom common rail SIEMENS VDO)
FORD Focus 2,0 TDCi (136 koní)
HDF935 (so systémom common rail SIEMENS VDO)
LAND ROVER Discovery 2,7 TDV6