ŠPECIALISTI V ODBORE DIAGNOSTIKY A OPRÁV
VYSOKOTLAKOVÝCH VSTREKOVACÍCH SYSTÉMOV NAFTY

Kontakty

TSA, s.r.o., Slavkovská 36
060 01 Kežmarok
 

Telefón

052 452 5271
0911 904 975
0911 868 680

E-mail

tsa.robo@mail.t-com.sk
tsa.odbyt@stonline.sk

 

www.tsa-kk.sk

Skúšobné a kalibračné vybavenie nutné pre test čerpadiel common rail DENSO

Pri poskytovaní popredného servisu vysokotlakových čerpadiel DENSO HP0, HP2, HP3 a HP4 úzko spolupracuje spoločnosť DENSO s britskou spoločnosťou HARTRIDGE.
Testovacie, skúšobné a kalibračné systémy sú založené na použití stanice AVM2PC. Uvádzame zoznam dielov spoločnosti Hartridge, ktoré sú predpísané spoločnosťou DENSO (pokiaľ chce potenciálny zákazník žiadať začlenenie do autorizovanej servisnej siete):
01 - AVM2PC s kontrolným programom MAGMAH (8 alebo12 linková stanica)
02 - HB378 - aktívny ochranný kryt
03 - HF1120 - základná sada príslušenstva pre čerpadlá HP2 (Toyota, Nissan)
04 - HF1121 - základná sada príslušenstva pre čerpadlá HP3 (Subaru, Mazda, Opel, Ford, Peugeot, Citroen, Toyota, Lexus, Nissan, Mitsubishi, Renault, Fiat, John Deere)
05 - HF1122 - rozšírená sada príslušenstva pre čerpadlá HP2 (Opel, Isuzu, Renault, Saab)
06 - HF1123 – rozšírená sada príslušenstva pre čerpadlá HP4 (Toyota, John Deere, Komatsu, Kubota)
07 - HF1124 - základná sada príslušenstva pre čerpadlá HP0 (John Deere, Isuzu, Komatsu, Kubota)
08 - HB389 - vysokokapacitný prietokomer pre HP3, HP4 a HP0
09 - ADC298 - sada primazávanej spojky (Toyota, Ford, Citroen, Peugeot, Fiat)
10 - ADC300 - uchytenie čerpadiel (z bodu 09) ku stanici AVM
11 - APB315 - adaptér uchytenia čerpadiel
12 - HB396 - vylepšenie hlavného škrtiaceho ventilu čerpadla upravujúceho vstupný tlak idúci do čerpadla
Okrom hardwaru a programového vybavenia dodávaného spoločnosťou Hartridge sa k vlastným testom, skúškam a kalibráciám používa následujúce vybavenie dodávané spoločnosťou DENSO:
01 - ECD kontroller - typ 1 (zásuvkový)- s hardwarovou zásuvkou pre čerpadlá HP0 a HP2 *** (viď. pozn. 1)
02 - káblový zväzok k ECD kontroller 1
03 - ECD kontroller - typ 2 - pre čerpadlá HP3 a HP4
04 - káblový zväzok k ECD kontroller 2
05 - DST1 - konzola riadenia testov, zskúšok a kalibrácie v prepojení s ECD kontrolórom 1 alebo 2 *** (viď. pozn. 2)
06 - kábel pre prepojenie DST1 a ECD kontrolóru 1 alebo 2
07 - karta IC so skúšobnými a kalibračnými predpismi do DST1 (pre čerpadlá HP0 a HP2)
08 - karta IC so skúšobnými a kalibračnými predpismi do DST1 (pre čerpadlá HP3)
09 - karta IC so skúšobnými a kalibračnými predpismi do DST1 (pre ďalšie čerpadláHP3 a HP4)
10 - špeciálne náradie spoločnosti DENSO pre HP0
11 - špeciálne náradia spoločnosti DENSO pre HP2
12 - špeciálne náradia spoločnosti DENSO pre HP3 a HP


*** POZNÁMKA 1 - ECD kontroler typu 1 (zásuvkový) sa dá dovybaviť aj zásuvkou umožňujúcou skúšanie a kalibráciu elektronicky riadených čerpadiel ECD-V3, ECD-V3ROM, ECD-V4, ECD-V5 a ECD-V5P.
*** POZNÁMKA 2 - DST1 slúži aj ako diagnostický nástroj pre spojenie s riadiacou jednotkou vozidiel s čerpadlami ECD (1996 až 2005)a s niektorými staršími systémami common rail (1999 až 2003). Diagnostické programy pre diagnostiku DST1 sú dodávané na kartách IC.
Vyššie uvedené riešenie je autorizované spoločnosťou DENSO. Na báze AVM Hartridge existuje aj nezávislé, výrazne lacnejšie neautorizované riešenie.

Toto riešenie je možné vytvoriť z následujúcich položiek:
01 - AVM2PC s programom MAGMAH
02 - HB378 - ochranný aktívny kryt operátora
03 - HF1130 - univerzálna riadiaca jednotka testu všetkých druhov čerpadiel common rail všetkých značiek a výrobcov
04 - HF1133 - sada príslušenstva pre čerpadlá HP2, HP3 a HP4

Autorizované servisy DENSO kombinujú opravy čerpadiel a vstrekovačov s využitím diagnostických systémov spoločnosti, ako sú DST1 a DST-PC.
Systém DST1 slúži k diagnostike motorov s elektronicky riadenými rozdelovacími vstrekovacími čerpadlami a k diagnostike niektorých motorov so systémom common rail

Systém DST-PC slúži iba k diagnostike motorov so systémom common rail. Pre lepšiu orientáciu v tejto problematike uvádzame výpis diagnostických aplikácií s DST1 a DST-PC:
DST1:
ECD-V3 (Suzuki, Toyota) 1992-1998
ECD-V3ROM (Mitsubishi, Mazda, Toyota) 1996-2001
ECD-V4 (Mitsubishi, Toyota) 1997-2006
ECD-V5 (Mazda) 1998-2002
ECD-V5P (Opel 1,7DI a DTI) 1998-2005
ECD-U2P (Nissan common rail, HP2) 2001-2004
ECD-U2P (Toyota common rail, HP2) 1999-2005
ECD-U2P (Opel, Renault, Saab common rail) 2000-2005
Ostatné diagnostické aplikácie systému common rail sú už sústredené do diagnostického systému DST-PC.